Två personer som ligger på en stickad filt huvud mot huvud
Foto: 2stickare

Flerfärgsstickning med lyfta maskor – kurs med profilerna 2stickare

19 september klockan 18.00 – 20.30

Ett tillfälle att gå en inspirerande kurs med Lotta och Madelaine från ”2stickare.”

Vi går igenom tekniken flerfärgsstickning med lyfta maskor, stickar några mönsterformer, gör provlappar och pratar idéer, färger och garner. Skapa nya och annorlunda mönster med lyfta maskor, ett enkelt sätt att sticka med flera färger. Du stickar alltid bara med en färg i taget per varv. Variationerna av färger, aviga och räta maskor är oändliga. Det är härligt!

Förkunskaper: du ska kunna sticka aviga och räta maskor.

Allt material samt lånestickor ingår.

Vi gör en fikapaus cirka klockan 19.00. Du får kaffe/té och en ostsmörgås, det ingår i biljetten.

Eventuell specialkost behöver vi veta senast en vecka innan per mejl till info@tumbabruksmuseum.se

Brukscaféet håller extraöppet mellan klockan 16-18 så du kan köpa mat eller fika innan kursen startar. Även utställningen Jordnära – självhushållare då och nu är extraöppen. Det är fri entré till museet!

• 350 kronor. Boka biljett via Tickster.
  • Tumba bruksmuseum, Sven Palmes väg 2, Tumba 147 43