Fyra personer som fikar och som ser ut att ha en härlig stund i museets café.
  1. Startsida
  2. Om oss
  3. Sponsring och samarbeten

Sponsring och samarbeten

Vill du samarbete med ett museum med stor kunskap inom industrihistoria? Som samarbetspartner är du med och bidrar till att öka barns och vuxnas kunskaper inom historia och svenskt kulturarv.

Under åren har Tumba bruksmuseum etablerat långsiktiga relationer med samarbetspartners som på olika sätt bidrar till att utveckla verksamheten och bevarandet av en bit unik svensk industrihistoria. Genom att förmedla och bevara brukets vackra autentiska miljöer blir mötet med Tumba bruksmuseum en historisk tillbakablick om hur livet på bruket kunde se ut under perioden från 1755 och framåt.

Tumba bruks etablering och framgång från 1700 – talet och framåt bygger på inkludering och mångfald av människor med olika kompetenser och nationaliteter, en värdegrund som speglar sig i Tumba bruksmuseums åtaganden. Museet är en plats där alla ska känna sig välkomna. Barn är en prioriterad målgrupp och tack vare våra samarbetspartners kan vi delvis erbjuda gratis skolvisningar, dagkolloverksamhet inom bild och form, lovaktiviteter och mycket annat. Det är fri entré till museet, vilket gör att vårt gemensamma kulturarv blir tillgängligt för fler.

Februari 2023 beslutade regeringen att utse Tumba bruk till ett statligt byggnadsminne.

Läs mer på Regeringens webbplats

Vill du samarbeta med oss?

Är du intresserad av att veta mer om olika samarbetsformer eller har frågor kring sponsring, donationer, gåvor med mera?

Kontakta

Susanne Samuelsson ansvarig för Strategiska samarbeten och allianser:

Telefon: +46 (0)8-402 30 17
E-post: susanne.samuelsson@shm.se

Våra samarbetspartners

Tumba bruksmuseums viktiga samarbetspartners som bidrar till att stödja vår verksamhet är: