Bild på nybakad paj
Foto: Pixabay.

Delta i vår årliga äppelpajtävling

Evenemanget har redan passerat

Bakar du Botkyrkas bästa äppelpaj? Tumba bruksmuseums äppelpajtävling är öppen för alla, enda kravet är att pajen ska vara bakad på svenska äpplen.

Tävlingsregler

Den som bakat pajen ska själv vara på plats och lämna in den. Pajen kan serveras med tillbehör, men juryn kommer enbart att bedöma pajen. Recept ska bifogas och gärna namn på äppelsorten/sorterna samt var de vuxit.

Vinnaren utses av en jury, vars beslut inte går att överklaga.
Priset är ett eget tillfälle för dig och fem vänner i vår pappersverkstad med möjlighet att tillverka handgjort papper (värde ca 1500kr), Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

Anmälan

Anmäl dig genom att skriva till info@tumbabruksmuseum.se från 1 september. Din paj ska levereras i engångsform och vara tydligt märkt, på formens undersida, med namn, e-post och telefonnummer.

Om juryn

Juryn består av Mats Boqvist, pomolog och trådgårdsmästare, Sanny Lind, kock på Brukscaféet, och Kim Andersson, säljchef på Stora Coop i Tumba.

Missa inte andra aktiviteter under Äppeldagarna:

• Kostnadsfritt
  • Tumba bruksmuseum, Sven Palmes väg 2, Tumba 147 43